• “Eigenlijk ben ik jaloers dat we dit in mijn tijd niet hadden op school.”
  • "Het plan (om de dromen van leerlingen via expressie te verwezenlijken) werd een eindproduct waarbij iedereen kippenvel kreeg.
  • "Als ik aan vrienden vraag “waar zie je jezelf over vijf jaar?” komt Golden Cage nog vaak ter sprake.”
  • "Onze leerlingen waren enthousiast over de voorstelling en de workshops. De hele dag was goed georganiseerd, wat ook de collega’s blij maakte. Al met al een geslaagde dag."
  • “Golden Cage sluit fantastisch goed aan bij onze planning m.b.t. dromen.”
  • "Puur geestverruimend voor alle heerlijke pubers. Ze waren er stil van!"
  • "Het was leuk, je werd er veel bij betrokken. Ik heb me niet verveeld. De activiteiten die je moest doen waren ook erg leuk."
  • "Ik word er ontzettend blij en trots van als ik zie hoe jonge talenten deze bijzondere en mooie voorstelling neerzetten."
  • "Voorstellingen maken is een van mijn 'lifegoals', ik hoop dat deze voorstelling jongeren aanspoort om ook hun dromen en doelen te bereiken."
  • "Het feit dat een leerling een erg persoonlijke keuze in een workshop deelt vind ik heel bijzonder.”
  • "Je moet kansen pakken zodat je dromen uitkomen."
  • "De leerlingen hebben op een hele interactieve en speelse manier succesvol kennis gemaakt met hun dromen en hoe deze gerealiseerd kunnen worden."
  • "Net als Romy ben ik ook elke dag bezig met de volgende stap. Hopelijk raakt iedereen geïnspireerd door haar verhaal."
  • "Golden Cage heeft me geholpen een beter beeld te krijgen van wat mijn leerlingen willen. Daar kan ik als mentor de rest van het schooljaar op terugvallen. Voor sommige leerlingen was het een eyeopener: je toekomst ligt niet vast en je hebt alles zelf in de hand."
  • "Inspirerend voor leerling en docent. Je ziet je leerling eens van een andere kant, met een ander talent."
  • "Er zijn altijd wegen om je kansen waar te maken."
  • "De één zegt frikandelbroodje, de ander familie of carrière… Het ligt ver uit elkaar wat iedereen belangrijk vindt maar het is allemaal 'waar', natuurlijk.”

LOB-traject

Een periode lang aan de slag met jouw toekomst.
Wat is jouw kracht?
Wat is jouw verhaal?
Een eindpresentatie op jouw manier.

Via ons LOB-traject gaan we gedurende een langere periode samen met de leerlingen op zoek naar hun toekomstdromen. We kijken samen met hen de naar beste keuzes en waarom. De focus ligt hierbij bijvoorbeeld op profielkeuze of de vervolgstudie. Per school bekijken we wat de insteek en het precieze doel van het traject moet zijn.

"De leerlingen hebben op een interactieve en speelse manier succesvol kennis gemaakt met hun dromen en hoe deze gerealiseerd kunnen worden." Esther Brouwer de Koning, CKV docent Willem van Oranjecollege, Waalwijk

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)

Werkwijze

Tijdens het traject gaan wij met de leerlingen hand in hand om op zoek te gaan naar hun grootste dromen. Ze zoeken gedurende een langere periode naar wat voor hen de juiste keuzes zijn en waarom: van profielkeuze tot toekomstdromen.

"Wat wil jij het allerliefst worden? Hoe kun je daar komen? Welk profiel sluit bij jou aan?"

Elke les gaan wij met deze vragen aan de slag. De antwoorden hierop kunnen natuurlijk zo groot of klein zijn als bij de leerling past: zolang het maar onderbouwd kan worden.

Ons LOB traject is opgesteld middels de vijf LOB-competenties:
  • Motievenreflectie
  • Kwaliteitenreflectie
  • Werkexploratie
  • Loopbaansturing
  • Netwerken

Eindpresentatie

Aan het einde van de periode presenteren de leerlingen het resultaat. Dat doen ze via een creatieve vorm die bij hen past. Zij kiezen zelf op welke manier zij hun verhaal willen vertellen. Het is immers hun eigen verhaal en daar mogen zij trots op zijn!
“Presenteren” is een belangrijk onderdeel dit traject. Niet alleen omdat het leuk is om jouw verhaal met anderen te delen, maar wanneer je met ingewikkelde en persoonlijke thema’s bezig bent gaat dat een stuk makkelijker als je het via een kunstvorm behandelt.

Ervaringen

“Via het LOB-traject maken de leerlingen 'de volgende stap' wat concreter." Judith Tak, docent kunst en mentor (Steenspil, Halsteren)

Voorbeeldschema*

Les 1 Kennismakingsles
Les 2 Collages
Les 3 Drama als middel
Les 4 Uitlegopdracht
Les 5 Vormgeven
Les 6 Knopen hakken
Les 7 Repeteren
Les 8 Inleveren
Les 9 Overgangen oefenen
Les 10 Uitvoering
*Tijden en aantal lessen in overleg

"Het is echt super leuk. Elke leerling zal het fantastisch vinden!" Jason, 1 VMBO-GT (Steenspil, Halsteren)

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)
Meer weten?

We zijn zeven dagen per week te bereiken, zowel overdag als 's avonds.

030 - 2273 390

info@dromen-en-doen.nl

- Geef je naam op.

- Geef een geldig e-mailadres op.

- Geef een bericht in.


Bericht verzonden!Oeps. Er ging iets fout. Uw bericht is niet verzonden.