• “Eigenlijk ben ik jaloers dat we dit in mijn tijd niet hadden op school.”
  • "Het plan (om de dromen van leerlingen via expressie te verwezenlijken) werd een eindproduct waarbij iedereen kippenvel kreeg.
  • "Als ik aan vrienden vraag “waar zie je jezelf over vijf jaar?” komt Golden Cage nog vaak ter sprake.”
  • "Onze leerlingen waren enthousiast over de voorstelling en de workshops. De hele dag was goed georganiseerd, wat ook de collega’s blij maakte. Al met al een geslaagde dag."
  • “Golden Cage sluit fantastisch goed aan bij onze planning m.b.t. dromen.”
  • "Puur geestverruimend voor alle heerlijke pubers. Ze waren er stil van!"
  • "Het was leuk, je werd er veel bij betrokken. Ik heb me niet verveeld. De activiteiten die je moest doen waren ook erg leuk."
  • "Ik word er ontzettend blij en trots van als ik zie hoe jonge talenten deze bijzondere en mooie voorstelling neerzetten."
  • "Voorstellingen maken is een van mijn 'lifegoals', ik hoop dat deze voorstelling jongeren aanspoort om ook hun dromen en doelen te bereiken."
  • "Het feit dat een leerling een erg persoonlijke keuze in een workshop deelt vind ik heel bijzonder.”
  • "Je moet kansen pakken zodat je dromen uitkomen."
  • "De leerlingen hebben op een hele interactieve en speelse manier succesvol kennis gemaakt met hun dromen en hoe deze gerealiseerd kunnen worden."
  • "Net als Romy ben ik ook elke dag bezig met de volgende stap. Hopelijk raakt iedereen geïnspireerd door haar verhaal."
  • "Golden Cage heeft me geholpen een beter beeld te krijgen van wat mijn leerlingen willen. Daar kan ik als mentor de rest van het schooljaar op terugvallen. Voor sommige leerlingen was het een eyeopener: je toekomst ligt niet vast en je hebt alles zelf in de hand."
  • "Inspirerend voor leerling en docent. Je ziet je leerling eens van een andere kant, met een ander talent."
  • "Er zijn altijd wegen om je kansen waar te maken."
  • "De één zegt frikandelbroodje, de ander familie of carrière… Het ligt ver uit elkaar wat iedereen belangrijk vindt maar het is allemaal 'waar', natuurlijk.”

Regulier onderwijs

(alle leeftijden en niveaus)

Wie ben jij?
Wat ga jij doen na de middelbare school?
Hoe geef jij invulling aan jouw toekomst?
Laat het zien!

Middelbare scholieren moeten al vroeg keuzes maken voor hun toekomst, te beginnen bij de profielkeuze. Er is zoveel te kiezen, hoe weet je nou wat voor jou op dit moment de juiste keuze is? En op basis waarvan maak je die keuzes eigenlijk? Niet voor niets is keuzestress een belangrijk thema in onze maatschappij!

Via ons Dromen & Doen programma gaan wij samen met de leerlingen aan de slag met hun toekomstdromen. Dit doen we via hun eigen creativiteit, zodat zij op hun eigen manier nieuwe kwaliteiten bij zichzelf en bij anderen kunnen ontdekken.

Dagprogramma

“Eigenlijk ben ik jaloers dat we dit in mijn tijd niet hadden op school.” Ruud de Haas, mentor en docent (ATC, Hilversum)

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)

#Lifegoals (interactieve voorstelling)

In deze interactieve voorstelling duiken de leerlingen in het verhaal van Romy en Jelle. Zij hebben net hun middelbareschooldiploma’s behaald en moeten nu belangrijke keuzes maken voor hun toekomst. Zij leggen hun dromen op een weegschaal en bepalen samen met de leerlingen wat de volgende stap wordt. Wat vindt het publiek dat er moet gebeuren en waarom?

Ook beschikbaar met dans en liveband. Klik voor LIFEGOALS+. Over helemaal voor je passie gaan.

Dromen & Doen (workshops)

Middelbare scholieren moeten al vroeg belangrijke keuzes maken voor hun toekomst. Tijdens de workshops zoomen we in op ieders kwaliteiten en wat je daar concreet mee kan doen na school. Door middel van presentatietechniek en creativiteit leren we iedereen te staan voor wie ze zijn bent en wat hun verhaal is.

Ervaringen

“Golden Cage sluit fantastisch goed aan bij onze planning m.b.t. dromen.” Anne-Marie Slegers, cultuurcoördinator (Helicon VMBO, Den Bosch)

De dag ziet er zo uit:

Groep 1 <125 leerlingen*
09:00 Aankomst leerlingen
09:15 ENERGIZER
09:45 #LIFEGOALS
10:30 Pauze
10:45 DROMEN
12:15 Pauze
12:45 DOEN
14:15 Klaar
Groep 2 >125 leerlingen*
10:00 Aankomst leerlingen
10:15 ENERGIZER
10:45 #LIFEGOALS
11:30 Pauze
11:45 DROMEN
13:15 Pauze
13:45 DOEN
15:15 Klaar
*Andere tijden of meerdere groepen? Geen probleem. Vraag naar de mogelijkheden.

Langer Traject

LOB-traject

Een langere periode aan de slag met jouw toekomstdromen.
Als aanvulling op of alternatief voor ons dagprogramma bieden we ook een langer traject aan, gebaseerd op de vijf loopbaancompetenties: motievenreflectie, kwaliteitenreflectie, werkexploratie, loopbaansturing en netwerken. In ons traject gaan we gedurende een langere periode met een groep aan de slag met hun toekomstdromen. Zo werken we naar een gezamenlijke eindpresentatie toe.
Ook komen we na het dagprogramma graag langs om verder te verdiepen.

Voor uitgebreide informatie over dit traject klik hier.

"Het feit dat een leerling een erg persoonlijke keuze in een workshop deelt vind ik heel bijzonder.” Marjan van Geffen, Cultuurcoördinator Gymnasium Bernrode, Heeswijk-Dinther

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)
Meer weten?

We zijn zeven dagen per week te bereiken, zowel overdag als 's avonds.

030 - 2273 390

info@dromen-en-doen.nl

- Geef je naam op.

- Geef een geldig e-mailadres op.

- Geef een bericht in.

Deze website is beveiligd met reCAPTCHA. De Google Privacyvoorwaarden en Algemenevoorwaarden zijn van kracht.

Bericht verzonden!Oeps. Er ging iets fout. Uw bericht is niet verzonden.