• “Eigenlijk ben ik jaloers dat we dit in mijn tijd niet hadden op school.”
  • "Het plan (om de dromen van leerlingen via expressie te verwezenlijken) werd een eindproduct waarbij iedereen kippenvel kreeg.
  • "Als ik aan vrienden vraag “waar zie je jezelf over vijf jaar?” komt Golden Cage nog vaak ter sprake.”
  • "Onze leerlingen waren enthousiast over de voorstelling en de workshops. De hele dag was goed georganiseerd, wat ook de collega’s blij maakte. Al met al een geslaagde dag."
  • “Golden Cage sluit fantastisch goed aan bij onze planning m.b.t. dromen.”
  • "Puur geestverruimend voor alle heerlijke pubers. Ze waren er stil van!"
  • "Het was leuk, je werd er veel bij betrokken. Ik heb me niet verveeld. De activiteiten die je moest doen waren ook erg leuk."
  • "Ik word er ontzettend blij en trots van als ik zie hoe jonge talenten deze bijzondere en mooie voorstelling neerzetten."
  • "Voorstellingen maken is een van mijn 'lifegoals', ik hoop dat deze voorstelling jongeren aanspoort om ook hun dromen en doelen te bereiken."
  • "Het feit dat een leerling een erg persoonlijke keuze in een workshop deelt vind ik heel bijzonder.”
  • "Je moet kansen pakken zodat je dromen uitkomen."
  • "De leerlingen hebben op een hele interactieve en speelse manier succesvol kennis gemaakt met hun dromen en hoe deze gerealiseerd kunnen worden."
  • "Net als Romy ben ik ook elke dag bezig met de volgende stap. Hopelijk raakt iedereen geïnspireerd door haar verhaal."
  • "Golden Cage heeft me geholpen een beter beeld te krijgen van wat mijn leerlingen willen. Daar kan ik als mentor de rest van het schooljaar op terugvallen. Voor sommige leerlingen was het een eyeopener: je toekomst ligt niet vast en je hebt alles zelf in de hand."
  • "Inspirerend voor leerling en docent. Je ziet je leerling eens van een andere kant, met een ander talent."
  • "Er zijn altijd wegen om je kansen waar te maken."
  • "De één zegt frikandelbroodje, de ander familie of carrière… Het ligt ver uit elkaar wat iedereen belangrijk vindt maar het is allemaal 'waar', natuurlijk.”

De vrijeschool

Wat wil jij voor jouw toekomst?
Wat is jouw kracht?

Wat is jouw verhaal?
Reflecteren op jezelf en anderen.

Tijdens ons programma Dromen & Doen voor de vrijeschool staat de zelfverwezenlijking van de leerling centraal. We zoomen in op ieders persoonlijke verhaal: wat heb jij meegemaakt en wat wil jij nog meemaken? Wat is jouw passie en hoe kun je daar zo concreet mogelijk iets mee doen? Via de eigen creativiteit van de leerlingen zoeken we naar nieuwe inzichten en antwoorden op dit soort vragen. Zo sporen we elke leerling aan tot kritische zelfreflectie, zodat zij met nieuwe gedachten en gevoelens praktisch aan de slag kunnen.

Dit kunnen we doen via een dagprogramma of tijdens een langer traject en daar vertellen we je graag meer over!

Dagprogramma

"Golden Cage heeft me geholpen een beter beeld te krijgen van wat mijn leerlingen willen. Daar kan ik als mentor de rest van het schooljaar op terugvallen. Voor sommige leerlingen was het een eyeopener: je toekomst ligt niet vast en je hebt alles zelf in de hand." Mandy Habets, CKV-docent en mentor (ATC, Hilversum)

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)

Lifegoals+ (interactieve voorstelling met dans en liveband)

In de interactieve, muzikale theatervoorstelling Lifegoals+ zien we een danseres, een grote liveband, acteurs en een zangeres. Zij besloten ooit volledig voor hun passie te gaan en zijn nooit van dat pad afgeweken, ondanks alle risico’s die daarbij kwamen kijken. Dat is het spannendste aan die grote dromen. Hoe zet je het stemmetje uit dat zegt dat je het misschien niet redt?

Lifegoals+ is een laagdrempelig, interdisciplinair theaterstuk waarbij het publiek samen met de acteurs bepaalt wat de juiste, volgende stap wordt.

Ook beschikbaar in kleinere variant: #LIFEGOALS. Klik hier voor meer informatie.

Dromen & Doen (workshops)

Middelbare scholieren moeten al vroeg belangrijke keuzes maken die hun toekomst bepalen. Wat is hun passie en hoe kunnen zij daar concreet iets mee doen na de middelbare school? Via verschillende werkvormen prikkelen we de leerlingen, zodat het onderwerp ‘toekomstdromen’ gaat leven.

Ervaringen


"We leggen leerlingen niet op hoe ze het moeten aanpakken, want de vrijeschool-leerling kan al goed op een 'out-of-the-box-manier' een presentatie bedenken." Jesper Bongers (coach)

De dag ziet er zo uit:

Groep 1 <150 leerlingen*
08:45 Aankomst leerlingen
09:00 ENERGIZER
09:30 LIFEGOALS+
10:30 Pauze
10:45 DROMEN
12:15 Pauze
12:45 DOEN
14:15 Klaar
Groep 2 >150 leerlingen*
09:45 Aankomst leerlingen
10:00 ENERGIZER
10:30 LIFEGOALS+
11:30 Pauze
11:45 DROMEN
13:15 Pauze
13:45 DOEN
15:15 Klaar
*Andere tijden of meerdere groepen? Geen probleem. Vraag naar de mogelijkheden.

Langer Traject

LOB-traject

Een langere periode aan de slag met jouw toekomstdromen.
Als aanvulling op of alternatief voor ons dagprogramma bieden we ook een langer traject aan, gebaseerd op de vijf loopbaancompetenties: motievenreflectie, kwaliteitenreflectie, werkexploratie, loopbaansturing en netwerken. In ons traject gaan we gedurende een langere periode met een groep aan de slag met hun toekomstdromen. Zo werken we naar een gezamenlijke eindpresentatie toe.
Ook komen we na het dagprogramma graag langs om verder te verdiepen.

Voor uitgebreide informatie over dit traject klik hier.

"Inspirerend voor leerling en docent. Je ziet je leerling eens van een andere kant, met een ander talent." Goof Yerna, CKV-docent en cultuurcoördinator (St. Maartenscollege, Maastricht)

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)
Meer weten?

We zijn zeven dagen per week te bereiken, zowel overdag als 's avonds.

030 - 2273 390

info@dromen-en-doen.nl

- Geef je naam op.

- Geef een geldig e-mailadres op.

- Geef een bericht in.

Deze website is beveiligd met reCAPTCHA. De Google Privacyvoorwaarden en Algemenevoorwaarden zijn van kracht.

Bericht verzonden!Oeps. Er ging iets fout. Uw bericht is niet verzonden.