• “Eigenlijk ben ik jaloers dat we dit in mijn tijd niet hadden op school.”
  • "Het plan (om de dromen van leerlingen via expressie te verwezenlijken) werd een eindproduct waarbij iedereen kippenvel kreeg.
  • "Als ik aan vrienden vraag “waar zie je jezelf over vijf jaar?” komt Golden Cage nog vaak ter sprake.”
  • "Onze leerlingen waren enthousiast over de voorstelling en de workshops. De hele dag was goed georganiseerd, wat ook de collega’s blij maakte. Al met al een geslaagde dag."
  • “Golden Cage sluit fantastisch goed aan bij onze planning m.b.t. dromen.”
  • "Puur geestverruimend voor alle heerlijke pubers. Ze waren er stil van!"
  • "Het was leuk, je werd er veel bij betrokken. Ik heb me niet verveeld. De activiteiten die je moest doen waren ook erg leuk."
  • "Ik word er ontzettend blij en trots van als ik zie hoe jonge talenten deze bijzondere en mooie voorstelling neerzetten."
  • "Voorstellingen maken is een van mijn 'lifegoals', ik hoop dat deze voorstelling jongeren aanspoort om ook hun dromen en doelen te bereiken."
  • "Het feit dat een leerling een erg persoonlijke keuze in een workshop deelt vind ik heel bijzonder.”
  • "Je moet kansen pakken zodat je dromen uitkomen."
  • "De leerlingen hebben op een hele interactieve en speelse manier succesvol kennis gemaakt met hun dromen en hoe deze gerealiseerd kunnen worden."
  • "Net als Romy ben ik ook elke dag bezig met de volgende stap. Hopelijk raakt iedereen geïnspireerd door haar verhaal."
  • "Golden Cage heeft me geholpen een beter beeld te krijgen van wat mijn leerlingen willen. Daar kan ik als mentor de rest van het schooljaar op terugvallen. Voor sommige leerlingen was het een eyeopener: je toekomst ligt niet vast en je hebt alles zelf in de hand."
  • "Inspirerend voor leerling en docent. Je ziet je leerling eens van een andere kant, met een ander talent."
  • "Er zijn altijd wegen om je kansen waar te maken."
  • "De één zegt frikandelbroodje, de ander familie of carrière… Het ligt ver uit elkaar wat iedereen belangrijk vindt maar het is allemaal 'waar', natuurlijk.”

VSO

Wanneer is jouw dag geslaagd?
Wie ben jij?

Hoe ziet jouw leven eruit na school?
Laat het zien!

VSO-leerlingen zijn er in alle soorten en maten. Dat snappen wij ook. Eén ding hebben ze gemeen: er komt een tijd dat ze niet meer naar school gaan en een zo zelfstandig mogelijk leven zullen moeten gaan leiden.
Misschien willen ze (stiekem) meer dan dat. Misschien willen ze iets waarvan iedereen zegt dat ze het niet kunnen. Achter die droom zit een verlangen. Daarmee gaan wij aan de slag.

Via ons programma Dromen & Doen voor speciaal onderwijs gaan we vooral aan de slag met twee vragen: wat kun je goed? Hoe leid je een zo zelfstandig mogelijk leven?

Dit kunnen we doen in een dagprogramma of tijdens een langer traject, in kleine klassen of grotere groepen.

Dagprogramma

"Golden Cage sluit fantastisch goed aan bij onze planning m.b.t. dromen." Anne-Marie Slegers, cultuurcoördinator (Helicon VMBO, Den Bosch)

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)

VSO-programma

In de interactieve voorstelling #LIFEGOALS zien we Romy en Jelle. Zij moeten allerlei belangrijke keuzes maken die hun leven bepalen. Samen met het publiek wegen zij die keuzes af. Wat zou jij doen? Tijdens de workshops 'Dromen & Doen' gaan de leerlingen actief aan de slag met vragen als "Wie ben ik?", "Hoe leid ik een zo zelfstandig mogelijk leven?" en "Hoe wil ik dat mijn leven eruit ziet na school?". Dat presenteren ze vervolgens op hun eigen, creatieve manier.

De dag ziet er zo uit:

Groep 1
08:30 Aankomst leerlingen
08:45 #LIFEGOALS
09:30 Pauze
09:45 DROMEN
10:45 Pauze
11:15 DOEN
12:15 Klaar
Groep 2
09:30 Aankomst leerlingen
09:45 #Lifegoals
10:30 Pauze
10:45 DROMEN
11:45 Pauze
12:15 DOEN
13:15 Klaar
Andere tijden of meerdere groepen? Geen probleem. Vraag naar de mogelijkheden.

Langer Traject

LOB-traject

Een langere periode aan de slag met jouw toekomstdromen.
Als aanvulling op of alternatief voor ons dagprogramma bieden we ook een langer traject aan, gebaseerd op de vijf loopbaancompetenties: motievenreflectie, kwaliteitenreflectie, werkexploratie, loopbaansturing en netwerken. In ons traject gaan we gedurende een langere periode met een groep aan de slag met hun toekomstdromen. Zo werken we naar een gezamenlijke eindpresentatie toe.
Ook komen we na het dagprogramma graag langs om verder te verdiepen.

Voor uitgebreide informatie over dit traject klik hier.

"Het was leuk, je werd er veel bij betrokken. Ik heb me niet verveeld. De activiteiten die je moest doen waren ook erg leuk." Sander Weber, leerling

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)
Meer weten?

We zijn zeven dagen per week te bereiken, zowel overdag als 's avonds.

030 - 2273 390

info@dromen-en-doen.nl

- Geef je naam op.

- Geef een geldig e-mailadres op.

- Geef een bericht in.


Bericht verzonden!Oeps. Er ging iets fout. Uw bericht is niet verzonden.