Over Ons

Hallo!

Ik ben Matthijs Rolleman, de bedenker van Golden Cage. Een aantal jaar geleden ben ik afgestudeerd aan de Rockacademie als drummer. Vaak werd ik ingehuurd door middelbare scholen om trommelworkshops te geven. In een korte tijd maken leerlingen dan kennis met een muziekinstrument, daarna gaan zij door naar de volgende les en vergeten het weer. Deze lessen zijn naar mijn mening te oppervlakkig en daarmee doe je kunst - in de breedste zin van het woord - tekort.

De reden dat scholen de leerlingen dit aanbieden, is om hen kennis te laten maken met een nieuwe discipline. Met enkel een workshop komt dat niet tot uiting en dat is erg jammer. Kunst is namelijk meer dan een techniek en dat wil ik graag overbrengen aan mensen.
Zo ontstond Golden Cage.

De rode draad in dit project is dat dat wij kinderen en docenten willen laten zien hoe het ook kan, dat je door middel van kunst dingen op een andere manier kunt benaderen. Kunst is voor mij de verdieping, de volgende stap in het denken en doen. Dat geloof ik.

Kunst kan je helpen bij vragen als: "wat is mijn toekomst? En hoe kan jij d die voor mezelf vormgeven op een manier die bij mij past?" Zomaken de leerlingen een sprong in het diepe, denken zij na over het leven en hun dromen.
Onze zekerheden

- Jonge, gediplomeerde kunstvakdocenten, acteurs en technici die dichtbij de doelgroep staan
- Begeleiding volledig verzorgd van begin tot eind
- Op maat gesneden voor elk niveau en elke leeftijdsgroep
- Voor kleine of grote groepen
- Vindt plaats op locatie of op school
- Een leerzame dag zonder zorgen
Burgerschap

Burgerschap is een belangrijk thema bij middelbare scholen. Wij zeggen altijd: je kan pas een goede burger zijn als je weet wie je bent. En wij helpen de leerlingen daar graag bij.
Missie

Onze missie is om leerlingen te inspireren hun ultieme geluk te zoeken. Wij willen mensen raken door ons eigen verhaal met hen te delen. Door het leggen van verbindingen tussen verschillende kunstdisciplines en persoonlijke ervaringen weten wij een verhaal toegankelijk en aansprekend te maken. Ook plaatsen wij een zaadje, waardoor de leerlingen aan het denken worden gezet. Soms op grote schaal, maar ook soms heel klein. In een poging even stil te staan bij belangrijke levensvragen, waarover ze misschien niet eerder hebben nagedacht.