Over Ons

Hallo!

Mijn naam is Matthijs Rolleman, de bedenker van Golden Cage. Een aantal jaar geleden ben ik afgestudeerd aan de Rockacademie als drummer. Vaak werd ik ingehuurd door middelbare scholen om trommelworkshops te geven. In een korte tijd maken leerlingen dan kennis met een muziekinstrument, daarna gaan zij door naar de volgende les en gaan verder met de dag. Deze lessen zijn naar mijn mening te oppervlakkig en daarnaast doe je op deze manier het belang van kunst (in de breedste zin van het woord) tekort.

De reden dat scholen de leerlingen dit aanbieden, is om hen kennis te laten maken met een nieuwe discipline. Met enkel een workshop komt dat niet tot uiting en dat is erg jammer. Kunst is namelijk meer dan een techniek en dat wil ik graag overbrengen.
Zo ontstond Golden Cage.

De rode draad in dit project is dat dat wij leerlingen en docenten willen laten zien hoe het ook kan, dat je door middel van kunst dingen op een andere manier kunt benaderen. Kunst is voor mij de verdieping, de volgende stap in het denken en doen. Dat geloof ik.

Kunst kan je helpen bij vragen als: "wat is mijn toekomst en hoe denk ik daar te komen?" Via de abstracte benadering van kunst zoek je via een andere weg naar jouw antwoord. Zo kom je op heel andere wegen terecht dan via de geijkte weg.
Onze zekerheden

- Jonge, gediplomeerde coaches en acteurs die dichtbij de doelgroep staan
- Begeleiding volledig verzorgd
- Op maat gesneden
- Voor kleine of grote groepen
- Vindt plaats op locatie of op school
- Een leerzame dag zonder zorgen
Burgerschap

Burgerschap is een belangrijk thema tijdens het onderwijs. Wij geloven dat je pas een goede burger kan zijn als je weet wie je bent. Wij helpen leerlingen graag bij wie ze zijn en wie ze willen worden.
Missie

Onze missie is om leerlingen te inspireren hun ultieme geluk te zoeken. Wij willen mensen raken door ons eigen verhaal met hen te delen. Door het leggen van verbindingen tussen verschillende kunstdisciplines en persoonlijke ervaringen weten wij een verhaal toegankelijk en aansprekend te maken. Ook plant wij een zaadje, waardoor de leerlingen aan het denken worden gezet. Soms op grote schaal, maar ook soms heel klein.