• “Eigenlijk ben ik jaloers dat we dit in mijn tijd niet hadden op school.”
  • "Het plan (om de dromen van leerlingen via expressie te verwezenlijken) werd een eindproduct waarbij iedereen kippenvel kreeg.
  • "Als ik aan vrienden vraag “waar zie je jezelf over vijf jaar?” komt Golden Cage nog vaak ter sprake.”
  • "Onze leerlingen waren enthousiast over de voorstelling en de workshops. De hele dag was goed georganiseerd, wat ook de collega’s blij maakte. Al met al een geslaagde dag."
  • “Golden Cage sluit fantastisch goed aan bij onze planning m.b.t. dromen.”
  • "Puur geestverruimend voor alle heerlijke pubers. Ze waren er stil van!"
  • "Het was leuk, je werd er veel bij betrokken. Ik heb me niet verveeld. De activiteiten die je moest doen waren ook erg leuk."
  • "Ik word er ontzettend blij en trots van als ik zie hoe jonge talenten deze bijzondere en mooie voorstelling neerzetten."
  • "Voorstellingen maken is een van mijn 'lifegoals', ik hoop dat deze voorstelling jongeren aanspoort om ook hun dromen en doelen te bereiken."
  • "Het feit dat een leerling een erg persoonlijke keuze in een workshop deelt vind ik heel bijzonder.”
  • "Je moet kansen pakken zodat je dromen uitkomen."
  • "De leerlingen hebben op een hele interactieve en speelse manier succesvol kennis gemaakt met hun dromen en hoe deze gerealiseerd kunnen worden."
  • "Toch maar eens meer gaan nadenken over de toekomst."
  • "Net als Romy ben ik ook elke dag bezig met de volgende stap. Hopelijk raakt iedereen geïnspireerd door haar verhaal."
  • "Golden Cage heeft me geholpen een beter beeld te krijgen van wat mijn leerlingen willen. Daar kan ik als mentor de rest van het schooljaar op terugvallen. Voor sommige leerlingen was het een eyeopener: je toekomst ligt niet vast en je hebt alles zelf in de hand."
  • "Inspirerend voor leerling en docent. Je ziet je leerling eens van een andere kant, met een ander talent."
  • "Er zijn altijd wegen om je kansen waar te maken."
  • "De één zegt frikandelbroodje, de ander familie of carrière… Het ligt ver uit elkaar wat iedereen belangrijk vindt maar het is allemaal 'waar', natuurlijk.”

8,6
Gemiddelde score klanten
Klanten beoordeling

122
Boekingen sinds 2017
Boekingen sinds 2017
cjp

PrO / LWOO

Wat wil jij voor jouw toekomst?
Wat zijn jouw kwaliteiten?

Wat is jouw verhaal?
Presentatietechniek en creativiteit

De praktijkleerling gaat al vroeg aan het werk en moet daardoor al snel belangrijke keuzes maken. Wij willen ze daarbij helpen.
In ons programma Dromen & Doen voor praktijkleerlingen gaan we vooral heel veel doen. Zo zoeken we samen met de leerlingen naar hun toekomstdromen en gaan we via hun kwaliteiten op zoek naar antwoorden op belangrijke vragen. Ze laten die vervolgens zien via hun eigen creativiteit.

Onze coaches creëren een veilige omgeving verbinden zich met de leerlingen. We focussen ons ook op presentatietechniek, zodat de leerlingen leren te staan voor wie ze zijn en wat zij willen willen bereiken.

Dit kunnen we doen via een dagprogramma of tijdens een langer traject.

Dagprogramma

"Een grensverleggende voorstelling, vol humor en vooral veel interactie. Goed ingespeeld op de belevingswereld van PrO-onderwijs, het publiek werd goed aangevoeld!" Joey Hendricx, mentor Praktijkschool De Zwaaikom, Oosterhout

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)

#Lifegoals (interactieve voorstelling)

Tijdens deze interactieve voorstelling duiken de leerlingen in het verhaal van Romy en Jelle. Zij hebben net hun middelbareschooldiploma’s behaald en moeten nu belangrijke keuzes maken voor hun toekomst. Zij leggen hun dromen op een weegschaal en bepalen samen met de leerlingen wat de volgende stap wordt. Wat vindt het publiek dat er moet gebeuren en waarom?

Dromen & Doen (workshops)

Praktijkleerlingen moeten al vroeg belangrijke keuzes maken voor hun toekomst. Tijdens de workshops zoomen we in op ieders kwaliteiten en wat ze daar concreet mee kunnen doen na school. Door middel van presentatietechniek en creativiteit leren we iedereen te staan voor wie ze zijn en wat hun verhaal is.


Bekijk hier wat de workshops concreet opgeleverd hebben

Ervaringen

"Het was heel goed bevallen. Interactief, de leerlingen werden erbij betrokken en uitgedaagd." Francis Gremmen, decaan Praktijkschool de Rijzert, Den Bosch

De dag ziet er zo uit:

Groep 1 <125 leerlingen*
08:45 Aankomst leerlingen
09:00 #LIFEGOALS
09:45 Pauze
10:00 DROMEN
11:00 Pauze
11:30 DOEN
12:30 Klaar
Groep 2 >125 leerlingen*
09:45 Aankomst leerlingen
10:00 #Lifegoals
10:45 Pauze
11:00 DROMEN
12:00 Pauze
12:30 DOEN
13:30 Klaar
*Andere tijden of meerdere groepen? Geen probleem. Vraag naar de mogelijkheden.

Langer Traject

PrO-traject

Een langere periode aan de slag met jouw toekomstdromen.
Als aanvulling op of alternatief voor ons dagprogramma bieden we ook een langer traject aan, gebaseerd op de vijf loopbaancompetenties: motievenreflectie, kwaliteitenreflectie, werkexploratie, loopbaansturing en netwerken. In ons traject gaan we gedurende een langere periode met een groep aan de slag met hun toekomstdromen. Zo werken we naar een gezamenlijke eindpresentatie toe. Ook komen we na het dagprogramma graag langs om verder te verdiepen.

Voor uitgebreide informatie over dit traject klik hier.

"Je moet kansen pakken zodat je dromen uitkomen." Jobbe, leerling

Klik hier voor het informatiepakket (PDF)
Meer weten?

We zijn zeven dagen per week te bereiken, zowel overdag als 's avonds.

030 - 2273 390

info@dromen-en-doen.nl

- Geef je naam op.

- Geef een geldig e-mailadres op.

- Geef een bericht in.

Deze website is beveiligd met reCAPTCHA. De Google Privacyvoorwaarden en Algemenevoorwaarden zijn van kracht.

Bericht verzonden! Oeps. Er ging iets fout. Uw bericht is helaas niet verzonden.